sâmbătă, 1 septembrie 2012

Fragilitate

Cum spuneam ieri, am reusit sa vad marea pentru a doua oara in acest an. Toate bune si frumoase pana astazi, cand in timp ce eram in parcare, vad un grup de trei smecherasi de Bucuresti sugand la beri si venind in ritm de injuraturi spre o masina: unul plinut cu ochelari de soare pe juma' de fata care parea seful haitei si doi slabanogi care-i tineau isonul.

"Rahat, sa vezi ca astia-s noii veniti la hotel; ce moace de golani de cartier au. Ce dracu' or cauta la Tismana?" (Hotel Tismana din Jupiter, foarte linistit unde majoritatea turistilor o reprezinta familii cu copii).

Liniste si relaxare ... zguduite

N-a trecut mult si acum 10 minute presimtirea mi s-a confirmat. Dupa ce-am culcat copiii am iesti cu laptopul in curtea interioara pentru a mai bloga ceva. Tinerele sperante tronau cu o lada frigorifica cu bere la mesele din mijlocul curtii, purtand un "dialog" animat, piperat cu injuraturi, strigate, fluieraturi, ca la coltul strazii. Isi bagau si-si scoteau unul in/din gura celuilalt ce gaseau la indemana, se gratulau zgomotos cu diverse epitete, mai scapau o sticla pe jos, etc.

Bineinteles ca am semnalat la recpetie ca cineva din conducere sa le atraga atentia ca nu-s la ei acasa, ca trebuie respectata linistea celorlalti turisti, ca in acest hotel nu se accepta atare comportament, etc, fiind in interesul hotelului (banuiesc) sa protejeze turistii de bun simt (marea majoritate), cu riscul, chiar speranta as spune, de a-i face pe unii ca cei de sus sa nu mai calce pe aici.

Daca n-ai sti hotelul, poate nu ti s-ar parea asa ciudat. Chiar nu stiu ce-or fi cautand cei trei retarzi intr-un hotel de familisti, linistit, cu turisti de bun simt, preocupati de binele odraslelor si mai putin de bautura, injuraturi si alte activitati creative de colt de strada.

Dar, in mod tipic romanesc, nu a aparut nimeni care sa-i intrebe de sanatate. In cele din urma gunoaiele si-au luat bagajele (berea) si au plecat, facandu-ma sa apreciez inca o data linistea placuta pe care o ofera acest hotel intr-o dupa-amiaza de toamna. Am realizat si cat de fragil este totul pe lumea asta. Cum un sejur relaxat se poate transforma intr-un calvar cat ai zice peste, cum o clipa de neatentie la volan iti poate distruge viata, etc.

Traieste clipa! Asta va fi noul meu moto. Pentru ca toate sunt trecatoare si nu se stie cand te vei mai bucura de placerile momentului.

_________________
Deasemenea de interes,  Riscurile utilizarii lampilor eco: cancer, boli de piele, poluare, etc.

4 comentarii:

ion spunea...

pentru mulţi e un mod de distracţie comportarea asta animalică. până la urmă îs tineri, se distrează şi ei. s-a întâmplat să greşească locaţia.

Taraboste spunea...

Felul meu de a fi refuza sa inteleaga genul asta de distractie, asa cum n-am inteles niciodata nici placerea celor care beau pana la refuz, pentru ca apoi sa dea la boboci tot ce-au supt de la mama lor. Si altele din aceeasi categorie.

Petru Dolhescu spunea...

La concluzia aceasta am ajuns şi eu după ce am observat că toamna aceasta nu voi mai merge la şcoală. Trebuie să trăim fiecare zi ca şi cum ar fi ultima din viaţa noastră. În studenţie mă aşteaptă alte clipe minunate pe care trebuie să le trăiesc din plin.

Anonim spunea...

Probabil ca si cei trei smecherasi s-au ganditi sa traiasaca clipa. Unde si cand mai gaseau ei atata liniste la un loc?unde altundeva, daca nu acolo si atunci puteau sa-si manifeste caracterul lor mizer. Ca doar spatiile pe care ei le frecventeaza sunt departe de a semana cu acela in care se aflau acum. Asa ca, in nesimtirea lor, si-au propus sa-si traiasca clipa, o clipa total diferita de a restul oamenilor din jurul lor.Si nici ca le-a pasat!

Trimiteți un comentariu

Parerea ta conteaza