vineri, 26 octombrie 2012

Primul meu virus de blogger

De 2-3 zile am sesizat ca se intampla unele lucruri ciudate cu platforma de administrare a blogului meu ... imi tot sareau paginile cand intram in diferite sectiuni, dar m-am gandit ca e un bug de la blogger. De azi dimineata am inceput sa ma ingrijorez pentru ca se accentuau dereglarile in functionarea interfetei de administrare, pentru ca in seara asta Probiu sa-mi spuna ca am un virus pe blog care impiedica vizualizarea.


Eu folosesc Firefox si se pare ca este ceva mai rezistent la virusi in comparatie cu Internet Explorer. Am incercat sa intru pe blog prin IE si mi s-au confirmat spusele lui Probiu ... nu puteam intra pe blog.


Am inceput sa sap pe net in cautarea unei solutii si am gasit informatii privind modul in care virusii altereaza codul html al blogului si insereaza linii de comanda in cod mascate de un text aleator care buseste blogul. Am reusit cu mare dificultate sa accesez codul html al blogului (eram ejectat de fiecare data cand incercam sa intru) si am identificat in corpul codul un fragment care mi-a atras atentia ...

Textul care masca virusul

Am sters acest text ciudat si dupa salvare totul pare sa fi revenit la normal. Sper ca de acum sa nu mai fie probleme. Multumesc Probiu pentru avertisment!

PS: in dimineata (27.10) asta am reluat actiunea de purificare si mi-am securizat blogul cu doua unelte interesante:  protectie de la DMCA si blocare IP-uri de la Toolator. Voi ce "scule" folositi pentru ganganii?

6 comentarii:

Probiu spunea...

Eh :) pentru putin! Bine ca ai scapat de el. Atentie la blogul lui Ciutacu, in mesajul de avertizare aparea blogul lui Futacu, pardon, Ciutacu

Taraboste spunea...

Asa este ... de-acolo mi-a venit bucuria.
Am zis sa-mi tin prietenii aproape si dusmanii si mai aproape, dar vad ca nu mi-a iesit.
Pana la urma tot am si o parte plina a paharului, anume faptul ca am securizat mai bine blogul si m-am documentat pe tema asta (si o voi mai face).
Ce nu te "omoara" te-ntareste :)

Anonim spunea...

Eu folosesc Google Chrome si am primit acelasi avertisment de la Mc Afee, ca blogul tau are un virus, ceva legat de Ciutacu. Acum e ok.
Ce sa-ti fac daca scuipi in sus, :D
Oricum o faci cu stil, asa ca ... nu mor caii cand vor cainii

Anonim spunea...

referitor la ce folosesc, un McAfee, din cand in cand "format", eventual "altul nou", :D

Taraboste spunea...

Merci :) Nu am state vechi in blogging si nu stiam ca te poti infesta daca-ti bagi nasul pentru nu trebuie :)

Taraboste spunea...

Cu blogul e putin mai dificil ... dar ii dau eu de cap :D

Trimiteți un comentariu

Parerea ta conteaza