marți, 28 august 2012

La volan (1): cu sau fara hands-free?

Mi-am propus sa postez o serie de articole pe tema sigurantei rutiere, sub numele generic "La volan". In "episodul" 1 de astazi, va propun sa discutam despre utilizarea hands-free-urilor.

Cred ca este extrem de important sa utilizam hands-free-ul cand conducem, pentru propria noastra siguranta si a celorlalti. Foarte multe accidente sunt generate de faptul ca soferii neglijeaza acest aspect, vorbesc la volan fara hands-free si ajung sa produca diverse incidente si accidente.

De ce sa folosim hands-free-ul?
+ Pentru ca o mana ocupata cand conduci (cu un telefon de exemplu) creste riscul producerii unui accident;
+ Pentru ca poti lua o amenda usturatoare;
+ Pentru ca este un gest vizibil care poate atrage oricand atentia unui politist; te va opri si va avea motiv sa constate alte 5 nereguli (lipsa centura, RCA/ITP expirat, etc);
+ Daca nu pentru tine, pentru siguranta celor de langa tine;
+ Pentru ca utilizarea directa a telefonului creste riscul aparitiei cancerului la creier;
+ Pentru ca este practic si usor de utilizat; poti raspunde mai rapid decat atunci cand ai telefonul prin nu stiu care buzunar, il scapi din mana, te bagi pe sub bord dupa el, etc.

De-asta eu folosesc hands-free-ul cand ma urc in automobil pentru a pleca la drum si sper ca si voi il folositi. Prin materialul meu ma alatur campaniei Safe Drive organizata de Germanos.

_________________
Deasemenea de interes,  Riscurile utilizarii lampilor eco: cancer, boli de piele, poluare, etc.

---

Tot din seria "La Volan" - sfaturi si intamplari din trafic:
La volan (1): cu sau fara hands-free?
La volan (2): puterea de a rezista impulsului de moment?
La volan (3): trafic prin ploaie in Bucuresti
La volan (4): trecerea de pietoni
La volan (5): adrenalina pe patru roti
La volan (6): poluare pe patru roti
La volan (7): atentie, femeie in trafic!
La volan (8): manual de cunoastere si utilizare a autovehiculului
La volan (9): cutia neagra, versiune auto
La volan (10): cum traversam corect?
La volan (11): siguranta rutiera

6 comentarii:

AlecsMih spunea...

Niciodata, dar niciodata, nu am raspuns la telefon in timp ce conduceam. Handsfree foarte rar folosesc. "Vorbim cand trag pe dreapta" cel mai bine :))

Taraboste spunea...

Poi cum le spui "vorbim cand trag pe dreapta" fara sa-l folosesti? :D

Tractari auto spunea...

"Pentru ca utilizarea directa a telefonului creste riscul aparitiei cancerului la creier"
Un hands-free cu bluetooth emite acelasi tip de radiatie ca si telefonul. Evident. Asta nu ne scuteste de folosirea hf-ului, de orice fel

Taraboste spunea...

Dap, e mai bine sa folosim hands free-ul cu fir. Eu il am incorporat in sistemul audio al masinii si sunt scutit de problema castii sau a firelor.

DoarBaiaMare spunea...

Si eu am avut..Si am fo super incantat de el..Dar mi s-a defectat...Si de atunci iar cu telul la volan..Dar promit ca in curand imi iau unu din nou, ca sunt foarte practice...

Taraboste spunea...

N-ar strica; dupa cum vezi ai numai de castigat :D

Trimiteți un comentariu

Parerea ta conteaza