joi, 25 octombrie 2012

La volan (7): atentie, femeie in trafic!

Nu sunt misogin, insa sunt convins ca femeile sunt in marea lor majoritate o calamitate la volan, cu putine exceptii care doar confirma regula. Aveam convingerea asta de multa vreme, pentru ca mai mereu cand am un incident in trafic se dovedeste ca partenerul este de fapt o partenera.

Daca-ar avea sase brate, poate s-ar descurca mai bine

In ultimele 24h am avut parte de intarirea acestei convingeri, intersectandu-ma cu doua doamne la volan care mai bine-si lasau masina acasa si mergeau pe jos, pentru ca nu se stie in ce belele vor intra in cele din urma ...

Cazul 1: 
Intrare pe contrasens, cu impact frontal evitat ca prin minune. Dragut, nu? Pentru a fi mai explicit am ilustrat intamplarea.

Legenda: partenera este in masina roz, iar eu in cea verde
Sagetile rosii indica sensul de circulatie, iar sagetile galbene directia de deplasare a masinilor


Asa cum se poate vedea in prima imagine, sensurile de circulatie sunt cu sens unic, de-o parte si de alta a square-ului (camionul si loganul sunt pe sensurile corecte). Chiar cand eram in pozitia loganului am dat nas in nas cu stimabila partenera de trafic si daor relativa vizibilitate care mi-a permis s-o vad m-a scapat de accident.

Cazul 2:
Iesire din strada secundara cu blocare banda drum principal la ora de varf. Nu este le fel de penala situatia, dar m-a frapat nedumerirea doamnei cu privire la claxoanele si injuraturile domnilor din trafic.


Eu veneam din dreapta pe Baba Novac, partenera din strada din fata, Aleea Bucovina. Ora 08.30, trafic intens pe ambele sensuri, cate doua benzi pe sens. Doamna dorea sa faca stranga si a considerat oportun sa astepte in mijlocul sensului meu de mers, blocand prima banda, in imposibilitate de a trece din cauza masinilor care circulau pe celelalte trei benzi (una pe sens cu mine si doua pe contrasens). Cum spuneam mai sus, era foarte mirata de nervozitatea celor pe care-i forta sa se opreasca si sa o depaeasca pe banada a doua.

Sunt doar doua exemple, in care am fost implicat si in care gratioasele partenere de trafic au dovedit din plin lipsa capacitatii de a sofa in conditii de siguranta. La care se adauga o multitudine de alte "abilitati" deosebite in trafic:
+ Schimbare banda fara semnalizare si asigurare;
+ Semnalizare si schimbare banda fara a verifica daca i s-a creat spatiul necesar;
+ Parcare din n+1 miscari;
+ Neacordare prioritate;
+ Utilizarea in timpul deplasarii a oglinzilor pentru alte scopuri decat orientarea in trafic;
+ Neadaptarea vitezei de deplasare la conditiile de trafic, etc, etc.

Oare sunt nedrept cu partenerele noastre de trafic, sau
femeile chiar nu sunt facute sa conduca masina?


10 comentarii:

DoarBaiaMare spunea...

Nu toate, dar majoritatea sunt calamitati..De obicei cand e cv in trafic, e din cauza unei femei..Fara suparare doamnelor :)

Taraboste spunea...

Notat ... 2 - 0 (eu si tu) :)

ion spunea...

n-are rost să ne ferim. pot să se supere, dar cele mai multe nu-s făcute pentru asta.

Taraboste spunea...

3 - 0 ...

Adriana spunea...

Pfff... hai 3-1 asa ca sa va enervez....

Taraboste spunea...

Bine, bine ... "golul" de onoare :D

dB spunea...

A foat doar o intamplare ce ti s-a intamplat!:) In cele mai multe accidente sunt implicati barbati! Deci 3 la 2, deocamdata, pentru tine!

Taraboste spunea...

Se strange scorul ... 3-2.
Este posbil sa ai drpetate privind numarul soferilor care provoaca accidente, dar asta doar pentru ca per total sunt mai multi soferi fata de soferite.

Mircy spunea...

Nevasta-mea conduce bine, dar numai cu masinuta ei, si nu parcheaza niciodata cu spatele. Ori incape cu fata, ori mai cauta alt loc. Oare merita punct? :)

Taraboste spunea...

0.5 cu 0.5 pentru fiecare parte ... adevarul este undeva la mijloc :D
Eu nu stiu decat o femeie care conduce bine: nevasta-mea :D (pe bune).

Trimiteți un comentariu

Parerea ta conteaza